Мениджмънт

Завръщането в офиса създава разрив между мениджърите и служителите

Мария Динкова

Изследване показва, че се наблюдава сериозно разминаване между вижданията на лидерите и служителите за връщането в офиса, пише ITBrief.

Според проучването, поръчано от EPOS, 56% от взимащите бизнес решения глобално очакват кадрите да прекарват повече време в офиса. Стойностите обаче се понижават до 26%, когато се обърне поглед към мнението на самите служители.

Разделението между работодателите и служителите разкрива глобална тенденция. Най-голямо е разминаването в САЩ, където 74% от мениджърите очакват техният персонал да се върне на работното си място, в сравнение с 29% от служителите.

Виртуалната работа се отличава с определени ползи и като цяло служителите са склонни да запазят поне част от удобството, гъвкавостта и адаптивността на отдалеченото изпълняване на служебните задължения.

Изследването от Ipsos установява, че крайните потребители днес прекарват средно седем часа на седмица във виртуални срещи, които са се увеличили с още два часа на седмица през последната година. 99% от лидерите също оценяват ползите от виртуалните срещи, тъй като те спестяват време и средства, а също така позволяват разговорите да се случват безпроблемно в различни часови зони.

Резултатите показват още, че взимащите решения вероятно трябва повече да се ангажират и доближат до своите служители, за да разберат по-добре техните очаквания на глобално ниво.

От EPOS подчертават, че отговаряйки на нуждите на кадрите, бизнес лидерите ще могат да създадат хибриден модел на работа, който на свой ред ще има помогне да си подсигурят бъдещите таланти.

"Далновидно мислещите сектори вече разпознават възможността изцяло да подкрепят програми за отдалечена работа, за да получат достъп до повече глобални таланти, следователно създавайки повече бизнес гъвкавост и същевременно спестявайки разходи", допълват експертите от EPOS.

Предизвикателствата
Според проучването много критични предизвикателства в хибридната работна среда произтичат от лошото аудио или визуално технологично изживяване, като 89% от крайните потребители изпитват трудности с виртуалните срещи.

Сред най-честите проблеми са неразбиране какво се казва по време на оналйн разговора (26%) и пропускане на критична информация (21%). За сравнение 17% от анкетираните смятат, че изглеждат непрофесионално заради лошото видео и звуково изживяване.

Освен това другите предизвикателства, с които се сблъскват служителите, са инструментите за сътрудничество. 16% посочват, че използваното оборудване не пасва на целите, а 13% признават, че имат трудности да видят подробностите, споделени на екран.

"С времето тези негативни изживявания могат да повлияят на способността на служителите да се фокусират, да участват и активно да допринасят", споделят още експертите от EPOS.

Те допълват, че взимащите решенията все пак осъзнават влиянието на лошия звук върху техния бизнес и върху самите служители. 88% приемат, че това е довело до проблеми за тяхната компания през последната година.

Според 77% от мениджмърите обаче правилната технология може да преодолее проблемите при сътрудничеството и те изразяват готовност да направят правилните инвестиции в оборудване и инфраструктура.

X